2025-11-05

Lindahls webbplats vinner silver i Publishingpriset 2025

Lindahls nya webbplats, som lanserades i mars, har tilldelats silver i Svenska Publishingprisets kategori ”Sajter som marknadsför företag och verksamheter”. Ett erkännande av byråns målmedvetna arbete med modern, användarvänlig och tydlig kommunikation.

Skärm, scen, hemsida

Lindahls nya webbplats har utvecklats i nära samarbete med byrån Camelonta, och många delar av Lindahl har varit involverade under resans gång, för att säkerställa att den nya sajten möter alla målgrupper på bästa sätt.

– Det här priset är ett kvitto på ett målmedvetet och kreativt lagarbete mellan oss på Lindahl och teamet på Camelonta. Vi har vågat tänka nytt, utmana och förenkla, och det har gett resultat. För en byrå som står för rak och tydlig affärsrådgivning är det förstås viktigt att våra kommunikationskanaler är lika tydliga och värdeskapande, säger Laura Salander, kommunikations- och marknadschef på Lindahl.

Svenska Publishingpriset är en heltäckande nationell tävling som sedan 1990 har belönat redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Juryn består av verksamma fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister, redaktörer och UX designers. I webbkategorin bedöms sajterna utifrån fyra kriterier: design, användbarhet, text och visuella komponenter.

– Fokus har varit att skapa en modern plattform som är smidig och effektiv att arbeta med, samtidigt som strukturen, copyn och designen gör det lätt för besökaren att hitta det den söker. Vi är stolta över det vi har åstadkommit tillsammans, säger Madeleine Johansson, Digital Marketing Strategist på Lindahl och produktägare för lindahl.se.

Alla pristagare i Publishingpriset 2025

Vill du veta mer? Kontakta:

Nyheter, event och insikter