2025-09-03
Lindahls nya sajt till final i Svenska Publishingpriset
Advokatfirman Lindahl lanserade tidigare i år en ny version av lindahl.se. Nu är den nya sajten, som utvecklats i samarbete med webbyrån Camelonta, en av fyra utvalda finalister som tävlar om det prestigefulla Svenska Publishingpriset.
Lindahl.se är finalist i kategorin ”Sajter som marknadsför företag och verksamheter”, där Svenska Publishingprisets jury utvärderat de inskickade bidragen baserat på bedömningskriterierna text, design, användbarhet och visuella komponenter.
- Vi är både glada och stolta över att just vår sajt valts ut som finalist bland alla bidrag. Lindahl står för kvalitet och vi drivs av att ge tydlig, engagerad och värdeskapande rådgivning. Självklart ska våra kommunikationskanaler genomsyras av samma ledord. Det här är ett kvitto på det och på det hårda och fokuserade arbetet av alla i projektteamet, både hos vår byrå Camelonta och internt på Lindahl, säger Laura Salander, Chief Marketing & Communications Officer på Lindahl.
Lindahls nya sajt utvecklades för att bättre spegla byråns vision och varumärke, öka tillgängligheten och användarupplevelsen, samt genom den senaste teknologin förenkla och effektivisera interna processer.
- Samarbetet med Camelonta har varit lustfyllt, inspirerande och med en tydlig vision från start till mål. Fokus har varit att skapa en modern plattform som är smidig och effektiv att arbeta med, samtidigt som strukturen, copyn och designen gör det lätt för besökaren att hitta det den söker, säger Madeleine Johansson, Digital Marketing Strategist på Lindahl och produktägare för lindahl.se.
Svenska Publishingpriset är en heltäckande tävling som sedan 1990 har belönat redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Juryn består av verksamma kommunikatörer såsom fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister, redaktörer och UX designers. Årets vinnare i de olika kategorierna utses vid PublishingGalan i Stockholm den 4 november.
- Jag talar för hela teamet när jag säger att projektet med Lindahls nya webb och digitala identitet har varit otroligt roligt och stimulerande på alla sätt. Laura, Madeleine och resten av gänget har varit fantastiska beställare och det framgick tidigt att både Lindahl och Camelonta har samma syn på kvalitet och resultat. Hela samarbetet har genomsyrats av en vilja att skapa någonting extra tillsammans och den här nomineringen är en väldigt fin värdemätare på att vi har lyckats med det, säger Camelontas VD Alexander Kafkaletos.

Om lindahl.se:
Webbyrå: Camelonta
Strategi och design: Thomas Brandelius
Utvecklare: Madeleine Gullberg Husberg
Arkitekt och utveckling: Simon Elmqvist
Projektledare: Mercedes Karacsony
Spårning och analys: Danielle Eklind
Foto & film: Johannes Zinn
Projektledare Lindahl: Madeleine Johansson
Copy samt huvudansvarig Lindahl: Laura Salander
Vill du veta mer? Kontakta:
Laura Salander
Chief Marketing & Communications OfficerCarousel items
-
Event
2025-10-30
Kundens algoritm: AI, data och rättigheter för retail och B2C
Välkommen på ett webbinarium om att säkra dina kundrelationer och data i en AI-driven omvärld – från prisjämförelser till kundrecensioner och allt däremellan. Vi ses den 25 september klockan 10.00 - 10.45.
-
Nyheter
2025-09-03
Lindahls nya sajt till final i Svenska Publishingpriset
Lindahls nya webbplats, som utvecklats i samarbete med Camelonta, är en av fyra utvalda finalister som tävlar om det prestigefulla Svenska Publishingpriset.
-
Uppdrag
2025-08-28
Lyckad rekonstruktion av Lagerhaus AB
Advokatfirman Lindahl har genom förordnad rekonstruktör biträtt Lagerhaus AB i den företagsrekonstruktion som nu når sitt slut. Beslutet från Göteborgs tingsrätt innebär att Lagerhaus återgår till normal verksamhet och kan blicka framåt med stärkt...
-
Insikter
2025-08-22
Dispute boards i entreprenadtvister
I större entreprenadprojekt är det internationellt sett vanligt att inrätta en dispute board – en särskild nämnd som under projektets gång löpande ska hjälpa lösa oenigheter mellan parterna. Denna alternativa tvistlösningsmetod har däremot inte et...
-
Porträtt
2025-08-19
Från kravbrev till kultur – Josefin om livet som sommarnotarie
Att få en verklig känsla för hur det är att jobba som jurist, det var målet för Josefin Mannevik när hon klev in som sommarnotarie på Lindahls kontor i Göteborg. Några veckor senare har hon inte bara fördjupat sig i konkursrätt, lagbevakningar och...
-
Fler nyheter, event & insikter?