2025-09-03

Lindahls nya sajt till final i Svenska Publishingpriset

Advokatfirman Lindahl lanserade tidigare i år en ny version av lindahl.se. Nu är den nya sajten, som utvecklats i samarbete med webbyrån Camelonta, en av fyra utvalda finalister som tävlar om det prestigefulla Svenska Publishingpriset.  

Lindahl.se är finalist i kategorin ”Sajter som marknadsför företag och verksamheter”, där Svenska Publishingprisets jury utvärderat de inskickade bidragen baserat på bedömningskriterierna text, design, användbarhet och visuella komponenter.

- Vi är både glada och stolta över att just vår sajt valts ut som finalist bland alla bidrag. Lindahl står för kvalitet och vi drivs av att ge tydlig, engagerad och värdeskapande rådgivning. Självklart ska våra kommunikationskanaler genomsyras av samma ledord. Det här är ett kvitto på det och på det hårda och fokuserade arbetet av alla i projektteamet, både hos vår byrå Camelonta och internt på Lindahl, säger Laura Salander, Chief Marketing & Communications Officer på Lindahl.

Lindahls nya sajt utvecklades för att bättre spegla byråns vision och varumärke, öka tillgängligheten och användarupplevelsen, samt genom den senaste teknologin förenkla och effektivisera interna processer.

- Samarbetet med Camelonta har varit lustfyllt, inspirerande och med en tydlig vision från start till mål. Fokus har varit att skapa en modern plattform som är smidig och effektiv att arbeta med, samtidigt som strukturen, copyn och designen gör det lätt för besökaren att hitta det den söker, säger Madeleine Johansson, Digital Marketing Strategist på Lindahl och produktägare för lindahl.se.

Svenska Publishingpriset är en heltäckande tävling som sedan 1990 har belönat redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Juryn består av verksamma kommunikatörer såsom fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister, redaktörer och UX designers. Årets vinnare i de olika kategorierna utses vid PublishingGalan i Stockholm den 4 november.

- Jag talar för hela teamet när jag säger att projektet med Lindahls nya webb och digitala identitet har varit otroligt roligt och stimulerande på alla sätt. Laura, Madeleine och resten av gänget har varit fantastiska beställare och det framgick tidigt att både Lindahl och Camelonta har samma syn på kvalitet och resultat. Hela samarbetet har genomsyrats av en vilja att skapa någonting extra tillsammans och den här nomineringen är en väldigt fin värdemätare på att vi har lyckats med det, säger Camelontas VD Alexander Kafkaletos.

Samtliga nominerade bidrag till Publishingpriset 2025

Nomineringsemblem för Svenska Publishingpriset

Om lindahl.se:

Webbyrå: Camelonta

Strategi och design: Thomas Brandelius

Utvecklare: Madeleine Gullberg Husberg

Arkitekt och utveckling: Simon Elmqvist

Projektledare: Mercedes Karacsony

Spårning och analys: Danielle Eklind

Foto & film: Johannes Zinn

Projektledare Lindahl: Madeleine Johansson

Copy samt huvudansvarig Lindahl: Laura Salander

Vill du veta mer? Kontakta:

Nyheter, event och insikter