2025-09-03
Lindahls nya sajt till final i Svenska Publishingpriset
Advokatfirman Lindahl lanserade tidigare i år en ny version av lindahl.se. Nu är den nya sajten, som utvecklats i samarbete med webbyrån Camelonta, en av fyra utvalda finalister som tävlar om det prestigefulla Svenska Publishingpriset.
Lindahl.se är finalist i kategorin ”Sajter som marknadsför företag och verksamheter”, där Svenska Publishingprisets jury utvärderat de inskickade bidragen baserat på bedömningskriterierna text, design, användbarhet och visuella komponenter.
- Vi är både glada och stolta över att just vår sajt valts ut som finalist bland alla bidrag. Lindahl står för kvalitet och vi drivs av att ge tydlig, engagerad och värdeskapande rådgivning. Självklart ska våra kommunikationskanaler genomsyras av samma ledord. Det här är ett kvitto på det och på det hårda och fokuserade arbetet av alla i projektteamet, både hos vår byrå Camelonta och internt på Lindahl, säger Laura Salander, Chief Marketing & Communications Officer på Lindahl.
Lindahls nya sajt utvecklades för att bättre spegla byråns vision och varumärke, öka tillgängligheten och användarupplevelsen, samt genom den senaste teknologin förenkla och effektivisera interna processer.
- Samarbetet med Camelonta har varit lustfyllt, inspirerande och med en tydlig vision från start till mål. Fokus har varit att skapa en modern plattform som är smidig och effektiv att arbeta med, samtidigt som strukturen, copyn och designen gör det lätt för besökaren att hitta det den söker, säger Madeleine Johansson, Digital Marketing Strategist på Lindahl och produktägare för lindahl.se.
Svenska Publishingpriset är en heltäckande tävling som sedan 1990 har belönat redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Juryn består av verksamma kommunikatörer såsom fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister, redaktörer och UX designers. Årets vinnare i de olika kategorierna utses vid PublishingGalan i Stockholm den 4 november.
- Jag talar för hela teamet när jag säger att projektet med Lindahls nya webb och digitala identitet har varit otroligt roligt och stimulerande på alla sätt. Laura, Madeleine och resten av gänget har varit fantastiska beställare och det framgick tidigt att både Lindahl och Camelonta har samma syn på kvalitet och resultat. Hela samarbetet har genomsyrats av en vilja att skapa någonting extra tillsammans och den här nomineringen är en väldigt fin värdemätare på att vi har lyckats med det, säger Camelontas VD Alexander Kafkaletos.
Om lindahl.se:
Webbyrå: Camelonta
Strategi och design: Thomas Brandelius
Utvecklare: Madeleine Gullberg Husberg
Arkitekt och utveckling: Simon Elmqvist
Projektledare: Mercedes Karacsony
Spårning och analys: Danielle Eklind
Foto & film: Johannes Zinn
Projektledare Lindahl: Madeleine Johansson
Copy samt huvudansvarig Lindahl: Laura Salander
Vill du veta mer? Kontakta:
Laura Salander
Chief Marketing & Communications OfficerCarousel items
-
Event
2025-11-27
Lindahl Winter Spritz
När mörkret faller och julkänslan börjar smyga sig på vill vi värma upp november med något riktigt trevligt. Den 27 november bjuder vi därför in till Lindahl Winter Spritz – ett vintermingel för juriststudenter med sprakande stämning och vintriga...
-
Uppdrag
2025-10-28
Konkursanbud – Challenger Mobile Technology AB
Challenger Mobile Technology AB försattes i konkurs den 21 oktober 2025. Verksamheten består i utveckling av en plattform för säker kommunikation och tillhandahåller kommunikationstjänster under varumärket TrustCall. Bolaget bedriver verksamheten...
-
Insikter
2025-10-23
Nya regler för att underlätta hanteringen av onormalt låga anbud
Konkurrensverket har fått i uppdrag att lämna förslag som underlättar för upphandlande organisationer att förkasta onormalt låga anbud som inte är seriöst menade. Bland upphandlande organisationer råder en utbredd uppfattning om att de nuvarande b...
-
Nyheter
2025-10-10
Lindahl rankade av IFLR1000 för 2025
IFLR1000 har publicerat sina rankingar för 2025, där Lindahl återigen uppmärksammas i flera kategorier. Rankingen omfattar både byråer och enskilda jurister och bygger på omfattande marknadsanalyser och klientintervjuer.
-
Porträtt
2025-08-19
Från kravbrev till kultur – Josefin om livet som sommarnotarie
Att få en verklig känsla för hur det är att jobba som jurist, det var målet för Josefin Mannevik när hon klev in som sommarnotarie på Lindahls kontor i Göteborg. Några veckor senare har hon inte bara fördjupat sig i konkursrätt, lagbevakningar och...
-
Fler nyheter, event & insikter?