Sammanfattning av höstens seminarier – Partnering, Direktupphandling och Standardavtal

Under hösten har vi genomfört två välbesökta seminarier där vi fördjupat oss i centrala frågor kring upphandling, samarbetsformer och olika standardavtal. Nu sammanfattar vi de viktigaste insikterna i ett webbinarium den 3 december 2025.

Vad vi kommer att gå igenom:

Partnering – en framgångssaga?

  • Ersättningsformer och incitamentsmodeller

  • Ansvarsfördelning i samarbetet mellan parterna

  • När är partnering lämpligt att använda?

  • Risker och utmaningar

Direktupphandling – när och hur?

  • De vanligaste situationerna för direktupphandling

  • Undantag som möjliggör direktupphandling

Vilket standardavtal passar ditt projekt?

  • De olika standardavtalen inom entreprenad- och industribranschen

  • När är respektive standardavtal lämpligt att använda?

Perfekt för dig som vill få en snabb uppdatering eller missade våra fysiska träffar. Som alltid avsätter vi tid för era frågor och diskussioner.

Vi ser fram emot att ha dig med!

Anmälan till eventet

Datum

Tid

Plats

3 december 2025

12:00–13:00

Eventet kommer att hållas via Teams, en anslutningslänk skickas med i bekräftelsen.

Anmäl dig senast den 1 december 2025.

Arrangemanget är kostnadsfritt och antalet platser är begränsat.

Du är varmt välkommen att bjuda in en eller flera kollegor, som också behöver registrera sig till eventet.